• Research Articles

    Preferences of Engineering Alumni at the Universidad Cooperativa de Colombia, Popayán Campus, Regarding Areas of Knowledge for a Post-Graduate Program

    Vol. 9 No. 16 (2013)
    Published: 2014-04-10
    Gabriel De la Torre Solarte
    Universidad Cooperativa de Colombia, sede Popayán
    Rafael María Padilla Moreno
    Universidad Cooperativa de Colombia, sede Popayán

    This article is a product of the research study titled “Evaluation of existing under-graduate and post-graduate programs in the Popayan branch of the Universidad Cooperativa de Colombia and the creation of new academic programs for the Engineering Faculty”, in 2012. The authors analyzed the preferred areas of knowledge according to alumni in order to create post-graduate academic programs matching the interests and expectations of students finishing their engineering degrees. In the final section of this paper, the authors present some criteria for the creation of post-graduate course offerings that are of interest to recent alumni, and also meet their training needs.

    Keywords: alumni, engineering, course offerings, post-graduate, programs

    How to Cite

    [1]
    G. De la Torre Solarte and R. M. Padilla Moreno, “Preferences of Engineering Alumni at the Universidad Cooperativa de Colombia, Popayán Campus, Regarding Areas of Knowledge for a Post-Graduate Program”, ing. Solidar, vol. 9, no. 16, pp. 129–139, Apr. 2014, doi: 10.16925/in.v9i16.537.

    J. Motta, “Estado Actual de la Facultad de Ingenieria: ‘Poblacion Academica’”, Facultad de Ingenierias, Universidad Cooperativa de Colombia, sede Popayan, 2010.

    H. Jaramillo, “La formacion de posgrado en Colombia: maestrias y doctorados”, Revista cts, Vol. 5, No. 13, pp.131‑155, Nov., 2009.

    D. Valencia, “Historia de la Ingenieria. Lecciones para el presente, perspectivas para el futuro”, Medellin: Universidad Nacional de Colombia, Abr., 2009.

    F. Mojica, “El futuro de la educacion en America Latina”, Conferencia realizada en la Universidad Cooperativa de Colombia, May., 2012.

    Congreso de Colombia, Ley 30 de 1992, Por la cual se organiza el servicio publico de la Educacion Superior, Educación en Ingeniería Ingeniería Solidaria / Volumen 9, Número 16 / enero - diciembre 2013 en Diario Oficial No. 40.700 del 29 de diciembre de 1992, Bogota, 1992.

    R. Hernandez, C. Fernandez y P. Baptista, Metodologia de la investigacion, Bogota: McGraw‑Hill, 2006.

    L. Ayala, L. Alba, N. Becerra, M. Canon, I. Castano, J. Gomez, M. Granados, C. Luna, y J. Vivas, “Rotafolio de la Clinica para dejar de Fumar”. Departamento de Universidad Saludable, Pontificia Universidad Javeriana, Bogota, 2009.

    M. Tamayo, “Serie: Aprender a investigar. Modulo 2: la investigacion”, Bogota: Icfes, 1999. [En linea]. Disponible: http://acreditacion.unillanos.edu.co/contenidos/dis_ambientes_metodos_pedagogicos/Memoria3/investigacion.PDF

    F. Uribe, “Desarrollo regional en el nuevo entorno de politicas publicas. Un nuevo rol para el Estado latinoamericano”, en Cuadernos de Economia, Universidad

    Nacional de Colombia, Vol. 12, No. 17, pp. 7‑43, 1992.

    L. Luchilo, Formacion de posgrado en America Latina.Politicas de apoyo, resultados e impacto, Buenos Aires:

    Eudeba, 2010.

    Unesco, Las Tecnologias de la Informacion y las Comunicaciones en la formacion docente, Motevideo: Unesco,2004. [En linea]. Disponible en: http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001295/129533s.pdf

    MÉTRICAS
    ARTICLE VIEWS: 522
    PDF VIEWS: 522
    Metrics
    Metrics Loading ...
    https://plu.mx/plum/a/?doi=10.16925/in.v9i16.537