Servicio de relaciones jurídicas
aspecto jurídico internacional y administrativo-penal
La investigación está dedicada a la cobertura de los actos jurídicos internacionales y las normas en la práctica europea e internacional para la prestación de servicios públicos como una dirección de la reforma de la educa-ción jurídica en Ucrania. La revisión de materiales y métodos se realiza sobre la base del análisis de materiales documentales sobre la regulación de las relaciones jurídicas de servicio. Se proponen las direcciones de la mejora de la legislación nacional sobre la prestación de servicios públicos teniendo en cuenta las normas jurídicas internacionales: 1) el desarrollo de la teoría de los servicios públicos, que consiste en la consolidación de las disposiciones conceptuales y categóricas en el concepto de servicios públicos, los principios de los servicios públicos, y los criterios de calidad para la prestación de servicios públicos, etc.; 2) la unificación de la regulación jurídica de los procedimientos administrativos mediante la adopción del Código de Procedimiento Administrativo de Ucrania, que revelaría claramente la cuestión de la prestación de servicios públicos; 3) la fijación en los actos jurídicos de los tipos de garantías jurídicas para garantizar la legalidad de la prestación de servicios públicos: control de las actividades de las entidades de la administración pública en materia de prestación de servicios públicos; 4) responsabilidad de los funcionarios públicos que se nieguen a prestar un determinado tipo de servicio público; 5) adecuación a la experiencia europea de los requisitos de adopción, modificación, anulación y posibilidad de recurrir los actos administrativos individuales que sean resultado de la prestación de servicios públicos; 6) descentralización del poder, que consiste en justificar un aumento de las competencias de las autoridades locales en comparación con las autoridades públicas.
Cómo citar
Licencia
Derechos de autor 2023 DIXI

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
Every single author of the articles has to declare that is an original unpublished work exclusively created by them, that it has not been submitted for simultaneous evaluation by another publication and that there is no impediment of any kind for concession of the rights provided for in the contract.
In this sense, the authors committed to await the result of the evaluation by the journal DIXI before considering its submission to another medium; in case the response by that publication is positive, additionally, the authors committed to respond for any action involving claims, plagiarism or any other kind of claim that could be made by third parties.
At the same time, the authors have to declare that they are completely in agreement with the conditions presented in their work and that they cede all patrimonial rights. These rights involve reproduction, public communication, distribution, dissemination, transformation, making it available and all forms of exploitation of the work using any medium or procedure, during the term of the legal protection of the work and in every country in the world, to the Universidad Cooperativa de Colombia Press.
Artur Isakov. Public services quality assurance: administrative aspect. 2014. Available at: https://www.dissercat.com/content/obespechenie-kachestva-gosudarstvennykh-uslug-administrativno-pravovoi-aspekt
Jason Richwine. Government employees work less than private-sector employees. The Heritage Foundation. Sept. 11, 2012. P. 1-6.
Jon Sadler. Improving the quality of government services: The UK experience. PROBLEMS OF MANAGEMENT THEORY AND PRACTICE 3. 2000. P. 1-5.
Ivan Kolbas. Public-power services as a means of ensuring the implementation of human rights by the state. National University of State Tax Service of Ukraine. 2011.
Sue A. Frank & Gregory B. Lewis. Government employees: Working hard or hardly working? THE AMERICAN REVIEW OF PUBLIC ADMINISTRATION 1. 2004. P. 36-51. Available at: https://doi.org/10.1177/0275074003258823
Oleksandr Bukhanevich. Theoretical, legal and praxeological principles of the provision of administrative services in Ukraine. Institute of Legislation of the Verkhovna Rada of Ukraine. 2016.
Petro Rabinovych. Moral damage and the right to its compensation: A general theoretical approach. LAW OF UKRAINE 4. 2017. P. 29-50.
Serhii Ivanovych Doroguntsov. The distribution of productive forces and the regional economy. 2007.
Vyktor Timoshchuk. Administrative procedure and administrative services. Foreign experience and suggestions for Ukraine. Center for Political and Legal Reforms, Kyiv, Urkaine. 2003.
Yevhen Leheza, Maryna Savielieva & Olena Dzhafarova. Structural and legal analysis of scientific activity regulation in developed countries. BALTIC JOURNAL OF ECONOMIC STUDIES 3. 2018. P. 147-157. Available at: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2018-4-3-147-157
Yevhen Leheza, Tatiana Filipenko, Olha Sokolenko, Valerii Darahan & Oleksii Kucherenko. Ensuring human rights in ukraine: problematic issues and ways of their solution in the social and legal sphere. CUESTIONES POLÍTICAS 64. January-July 2020. P. 123-136. Available at: https://doi.org/10.46398/cuestpol.3764.10
Yevhen Leheza, Iryna Odyntsova & Natalia Dmytrenko. Teoría y regulación legal del apoyo informativo de los procedimientos administrativos en Ucrania. RATIO JURIS UNAULA 32. 2021. P. 291-306. Available at: https://doi.org/10.24142/raju.v16n32a12




